Deskundig en betrokken

Bij Basisschool De Zuiderzee werken we met een enthousiast en deskundig team dat zich dagelijks inzet voor de ontwikkeling van ieder kind. Onze groepsleerkrachten zijn niet alleen bevoegd, maar ook opgeleid in Ontwikkelingsgericht Onderwijs (OGO). Daarnaast beschikken veel van onze leerkrachten over aanvullende specialisaties, zoals in gedrag, begaafdheid, lezen en het jonge kind. Zo zorgen we voor een sterke en veelzijdige onderwijsgemeenschap.

IMG_1947

Schoolleiding

De school wordt geleid door ons managementteam (MT), bestaande uit onze schoolleider en twee coördinatoren. De schoolleider is eindverantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en het schoolbeleid. De bouwcoördinatoren bieden ondersteuning en fungeren als aanspreekpunt bij afwezigheid.

  • Schoolleider
    Daniëlle Michels
  • Coördinator groep 1-4
    Lotte Neering
  • Coördinator groep 5-8
    Marijke de Lange

Ondersteuningsteam

Ons ondersteuningsteam zorgt ervoor dat ieder kind passend onderwijs krijgt. De intern begeleider (IB) ondersteunt leerkrachten bij het vormgeven van het onderwijs en de leerlingenzorg. Ze hebben nauw overleg met de directeur en adviseren deze ten aanzien van onderwijsinhoudelijke zaken. De IB is betrokken bij de zorg voor specifieke leerlingen en heeft dan ook contacten met ouders en externen.

  • Intern begeleider
    Rosina Clemens
  • Remedial teacher
    Candice Cramer
  • Specialist begaafdheid
    Leon Egberink, Marion de Vries
  • Gedragsspecialist
    Rosina Clemens
  • Master SEN Lezen
    Ingrid Tas
  • Specialist Jonge Kind
    Lotte Neering
  • Trainer Rots en Water
    Andrea Matteman

Groepsleerkrachten

Onze groepsleerkrachten werken nauw samen om een stimulerende leeromgeving te creëren. Ze zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse begeleiding van de leerlingen en zorgen voor een doorgaande lijn in het onderwijs.

  • Groep 1-2A
    Sascha Honig (ma, di), Lotte Neering (wo, do, vr)
  • Groep 1-2B
    Mirjam ter Veer (ma, di, wo), Joyce Olierook (wo, do, vr)
  • Groep 1-2C
    Linda Lanting (ma, di), Andrea Matteman (wo, do, vr)
  • Groep 3
    Ingrid Tas (ma, di, wo, do, vr)
  • Groep 4
    Katinka Lopez (ma, di, do, vr), Rob Zwerink (wo)
  • Groep 5
    Rob Zwerink (ma, vr), Mark Jansen (di, wo, do)
  • Groep 6
    Ingrid Kaspori (ma, di, wo, do), Mim van Wingerde (vr)
  • Groep 7
    Marijke de Lange (ma, di, do, vr), Mim van Wingerde (wo)
  • Groep 8
    Patricia de Geest (ma, di, wo, do, vr)

Vakleerkrachten, leerkrachten met een speciale taak en ondersteunend personeel

Naast de groepsleerkrachten zijn er vakleerkrachten en ondersteunend personeel die bijdragen aan de brede ontwikkeling van de kinderen.

  • Gymleerkracht
    Darren Krook (di, do, vr)
  • Conciërge
    Thomas Bekker (ma, di, do, vr)
  • Administratief medewerkster
    Saadia el Assali (ma, vr, van 09.00 tot 14.00 uur)
  • Onderwijsassistent
    Soerita Sewgobind (ma t/m vr)
  • Onderwijsassistent
    Asha Goercharan (ma, di, do, vr)
  • VVE-coördinator
    Sascha Honig (vr om de week)
  • Cultuurcoördinator
    Ingrid Kaspori
  • Vertrouwenspersonen
    Andrea Matteman (wo, do, vr)
    Lotte Neering (wo, do, vr)
  • Anti-pestcoördinator
    Daniëlle Michels (ma, di, do, vr)

Ouder – en kindadviseur (OKA)

Ouder- en kindadviseurs en jeugdpsychologen zijn er voor ouders die een steuntje in de rug nodig hebben. Opvoeden van kinderen is niet makkelijk, daarom kunnen ouders met vragen bij de OKA terecht. Veranderingen in de thuissituatie en belangrijke levensgebeurtenissen – zoals trouwen, scheiden, rouw, ontslag etc. – kunnen ook effect hebben op ouders, het gezin en hoe zij met elkaar omgaan. De OKA denkt mee met ouders en kijkt waar zij hulp bij kunnen gebruiken.  

Onze ouder-kindadviseur is Gonny Blitz.
Zij is werkzaam binnen het ouder – kindteam (OKT) van IJburg en Zeeburgereiland. Ouders kunnen met hun vragen of zorgen omtrent de opvoeding en ontwikkeling van hun kind bij haar terecht. U kunt haar altijd bellen.

Gonny: 06 41335053, g.blitz@oktamsterdam.nl, op vrijdagochtend aanwezig op De Zuiderzee

https://oktamsterdam.nl/voor-ouders/ 

Stagiaires

We vinden het belangrijk om toekomstige leerkrachten goed op te leiden. Daarom begeleiden we regelmatig stagiaires van de PABO, ALO en de opleiding tot onderwijsassistent (MBO niveau 4). Soms begeleiden we ook oud-leerlingen die een snuffelstage of maatschappelijke stage bij ons lopen.

Onze school

Leer meer over basisschool De Zuiderzee.

IMG_6712

OGO Onderwijs

Op De Zuiderzee werken we volgens de principes van Ontwikkelingsgericht Onderwijs (OGO). Deze vorm van onderwijs draait om motivatie, betrokkenheid en betekenisvol leren. Kinderen leren het best wanneer ze nieuwsgierig zijn, vragen stellen, onderzoeken, samenwerken en hun eigen ideeën mogen ontwikkelen. Zo groeien ze op tot zelfstandige, denkende en betrokken wereldburgers.

Bekijk
IMG_2464

Oudervereniging

De Oudervereniging (OV) bestaat uit ouders die het leuk vinden en de mogelijkheid hebben om zich extra in te zetten voor het schoolleven van hun kind. Deze vrijwillige commissie ondersteunt de school met activiteiten die zowel bijdragen aan het gemeenschapsgevoel als aan het onderwijs, bijvoorbeeld vieringen en extra materialen voor de klas.

Bekijk
websiteZuiderzee_sliderbg3

Medezeggenschap

Op De Zuiderzee vinden we het belangrijk dat ouders en teamleden meedenken over de school. Daarom is er een medezeggenschapsraad (MR), waarin ouders en personeel gelijk vertegenwoordigd zijn. De MR fungeert als klankbord voor de schoolleiding en draagt bij aan een transparante en betrokken schoolgemeenschap.

Bekijk
DSCN9370

Veiligheid & welzijn

Op De Zuiderzee vinden we het belangrijk dat kinderen zich veilig en prettig voelen op school. Een veilige leeromgeving draagt bij aan de ontwikkeling en het welzijn van ieder kind. We hebben verschillende protocollen en afspraken om een veilige schoolcultuur te waarborgen.

Bekijk
absa-mission

ABSA

Basisschool De Zuiderzee is onderdeel van Stichting ABSA, de Algemeen Bijzondere Scholengroep Amsterdam. ABSA bestaat uit vijf basisscholen verspreid over Amsterdam en biedt ruimte voor de eigenheid van elke school, terwijl het tegelijkertijd een solide basis biedt voor samenwerking en gezamenlijke ontwikkeling.

Bekijk